• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130828
+
-

کیوسک/ روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]/ تنها بازمانده


روزنامه ایندیپندنت تصویر کودک 5ماهه فلسطینی را منتشر کرده که زنده از زیر آوار حملات جنگنده‌های اسرائیلی بیرون کشیده شده است. این کودک تنها بازمانده از اعضای یک خانواده 11نفره است. بقیه اعضای خانواده در حمله هوایی شبانه اسرائیل کشته شده‌اند. حمله به ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه همچنان ادامه دارد. توپخانه رژیم صهیونیستی نیز به کمک نیروهای هوایی این رژیم آمده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
4 هفته تا جنگ


روزنامه نیویورک‌تایمز به بررسی وقایع هفته‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی و بیت‌المقدس پرداخته که به درگیری‌های بی‌سابقه در نوار غزه منجر شده است؛ وقایعی که نیویورک تایمز، اسرائیل را عامل آغاز آنها می‌داند. این روزنامه نوشته که حملات متعدد اسرائیل طی هفته‌های اخیر به نمازگزاران در مسجدالاقصی جرقه درگیری‌های اخیر را زده است. نظامیان اسرائیلی طی هفته‌های اخیر ابتدا به محله شیخ جراح در بیت‌المقدس شرقی و سپس به مسجدالاقصی حمله کرده و شمار زیادی از فلسطینیان را مجروح کردند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
جنایت کشتار جمعی


روزنامه العربی الجدید گزارش نخست خود را به حملات هوایی اسرائیل علیه مناطق مسکونی در نوار غزه اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، نوعی تعمد در رفتار نظامی رژیم صهیونیستی برای ضربه به زیرساخت‌های شهری و تخریب مناطق مسکونی دیده می‌شود. در نتیجه این رویکرد، تا‌کنون تمامی اعضای چندین خانواده فلسطینی به شهادت رسیده‌اند؛ امری که یادآور جنایت‌های کشتار جنگی در بحران‌های نظامی است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید